Geografia w sieci - promocja osiągnięć naukowych IGiPZ PAN
Termin: -
Kierownik: Denis Cerić
Wykonawcy: Jarosław Cebulski, Denis Cerić, Grzegorz Franaszek, Agnieszka Halaś, Michał Konopski, Anna Kowalska, Mariusz Kowalski, Katarzyna Lindner-Cendrowska, Dominika Łuców, Anna Mikielska, Zachariasz Mosakowski, Sandra Słowińska, Tomasz Sztajer, Jacek Wolski
Instytucja zamawiająca: Ministerstwo Edukacji i Nauki
Numer projektu: SONP/SP/551071/2022
Oficjalna strona projektu
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA
Nazwa programu Ministerstwa Edukacji i Nauki: „Społeczna odpowiedzialność nauki”
Nazwa zadania: "Geografia w sieci - promocja osiągnięć naukowych IGiPZ PAN" (SONP/SP/551071/2022)
Dofinansowanie: 78 110,00 zł
Całkowita wartość: 86 810,00 zł
Celem projektu jest upowszechnienie najważniejszych osiągnięć pracowników Instytutu szerokiemu gronu odbiorców w Polsce i za granicą, za pomocą trzech kanałów komunikacji: YouTube, Facebook oraz Twitter. Zaplanowane działania mają zapewnić regularny, zrozumiały i ciekawy przekaz informacji o pracy Instytutu. Planowane tematy do upowszechnienia poprzez posty w mediach społecznościowych to:
- informacje o nowych publikacjach, projektach, konferencjach
- osiągnięcia Instytutu, pracowników, zespołu, działu, jednostki itp.
- ciekawe wyniki badań, wnioski z bieżącej pracy
- ciekawe informacje ze świata geografii
- zaproszenia na wydarzenia
- forward wiadomości z profilów pokrewnych (Geographia Polonica, Przegląd Geograficzny itp.), profilów pracowników (wiadomości dot. upowszechnienia wyników pracy w ramach IGiPZ PAN), profilów jednostek pokrewnych (zaproszenia).
Publikowane treści będą dostępne bez ograniczeń dla każdego użytkownika mediów społecznościowych, a przygotowanie materiałów w języku polskim i angielskim zapewni międzynarodowy zasięg oddziaływania projektu. Upowszechnienie wyników najnowszych badań naukowych z zakresu geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki przestrzennej oraz nauk o Ziemi i środowisku, w których specjalizują się pracownicy Instytutu, ma charakter edukacyjny i przyczyni się do popularyzacji tych dyscyplin naukowych oraz wzrostu wiedzy i rozwoju społecznego. Popularność mediów społecznościowych gwarantuje dostęp do szerokiego grona odbiorców. Publikowane posty będą dostosowane do różnych grup docelowych poprzez wybór prezentowanego tematu i sposobu prezentacji. Odbiorcy docelowi to:
- ogół społeczeństwa
- media
- istotne instytucje do promowania działań pracowników IGiPZ PAN (stowarzyszenia, instytucje rządowe, pozarządowe) – krajowe i za granicą
- pracownicy IGiPZ PAN
- pokrewne jednostki naukowe w Polsce i za granicą.