|
Wykształcenie
- 2007 - doktor nauk ekonomicznych (praca doktorska pt. Regionalne efekty społeczno-ekonomiczne rozwoju infrastruktury transportu w Hiszpanii i Polsce).
- 2004-2007 - studia doktoranckie: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Wydział Ekonomii.
- 1999-2004 - studia magisterskie: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Wydział Ekonomii (praca magisterska pt. Związki inflacji i bezrobocia w Polsce w latach 1991-2003).
Przebieg kariery zawodowej
- 2022 - tytuł profesora w dziedzinie nauk społecznych (dyscyplina geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna)
- 2015 - doktor habilitowany Nauk o Ziemi w zakresie geografii (tytuł osiągnięcia naukowego Modelowanie i ewaluacja dostępności potencjałowej przestrzeni Polski z wykorzystaniem wielu wymiarów dostępności).
- od 2008 - Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN.
- 2007-2010 - Politechnika Poznańska, Instytut Inżynierii Zarządzania.
Zainteresowania naukowe
- Geografia transportu – zależności między dostępnością transportową a mobilnością, dostępność, mobilność, modele potencjału i grawitacji, socjologia transportu, motywacje podróży, natężenie ruchu, rola infrastruktury transportu w rozwoju regionalnym.
Wybrane publikacje
Artykuły
- Rosik Piotr, Stępniak Marcin, Komornicki Tomasz: The decade of the big push to roads in Poland: Impact on improvement in accessibility and territorial cohesion from a policy perspective - Transport Policy 2015, 37 - s. 134-146.
- Stępniak Marcin, Rosik Piotr: Accessibility improvement, territorial cohesion and spillovers: a multidimensional evaluation of two motorway sections in Poland. - Journal of Transport Geography 2013, 31 - s. 154-163.
Monografie
- Rosik Piotr, Kowalczyk Karol: Rozwój infrastruktury drogowej i kolejowej a przesunięcie modalne w Polsce w latach 2000-2010. Warszawa: Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN, 2015 - s. 216 (Prace Geograficzne; 248).
- Rosik Piotr: Dostępność lądowa przestrzeni Polski w wymiarze europejskim. Warszawa: PAN IGiPZ, 2012 - 307 s. (Prace Geograficzne; 233).